Expect More
Persoonlijk advies van ervaringsdeskundige
Award winnende en gerenommeerde merken
Veilige producten (NEN- gecertificeerd)
Achteraf betalen via Afterpay!
Niet goed, geld terug garantie

Ruilen en retour

 

Voorwaarden ruilen en retourneren
Ruilen of retourneren is geen enkel probleem voor consumenten. Als consument heb je een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor rekening voor de consument.

Jill xox vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die door Jill xox in rekening zijn gebracht voor het geleverde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je als consument de herroeping bij Jill xox meldt. Tenzij de Jill xox aanbiedt het product zelf af te halen, mag Jill xox wachten met terugbetalen tot Jill xox het product heeft ontvangen of tot je als consument aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Jill xox gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je als consument hebt gebruikt, tenzij je als consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is voor jou als consument kosteloos.

Op de Voorwaarden pagina vind je de uitgebreide voorwaarden van Jill xox om jouw consumenten aankoop te retourneren of te ruilen, deze voorwaarden gelden dus niet voor ondernemers/bedrijven die bij Jill xox hun aankopen doen. Klik hier om de consumentenvoorwaarden als PDF in te zien. Om er voor te zorgen dat je jouw product probleemloos aan ons kunt retourneren of dat wij jou zo snel mogelijk een nieuw product toesturen volg je onderstaande punten op. 

1. Wanneer je een product wilt ruilen of retourneren, meld dit dan eerst via info@jillxox.nl en vul het Herroepingsformulier in. Je kan het Herroepingsformulier downloaden als PDF (printen en per post opsturen) of als Word document (knippen, plakken en per email versturen) opslaan op je computer.
2. In de reactie van Jillxox vind je verdere instructies over hoe je jouw product(en) aan Jillxox terug kunt sturen. Soms duurt het enkele dagen voordat we reageren. Wacht echter tot dat je een reactie van ons hebt ontvangen. Stuur ons dus voor die tijd je producten nog niet toe!
3.Heb je onze reactie ontvangen? Stuur dan de artikel naar het adres zoals dit op het Herroepingsformulier staat aangegeven. LET OP: artikelen die retour komen, dienen binnen de zichttermijn/ herroepingstermijn van 14 dagen weer in het bezit van Jillxox te zijn. Vanaf de dag nadat je jouw bestelling van Jillxox hebt ontvangen gaan de 14 dagen in. De kosten voor het retourneren dien je zelf te betalen. 
4. Zodra we het artikel/ de artikelen retour hebben, ontvang je van ons hierover een bevestiging per e-mail.  Afhankelijk van de retourreden en van wat jij wil, ontvang je van Jillxox:

- een vervangend product;
- nieuw product;
- binnen 14 dagen het volledige bedrag retour (op het rekeningnummer waarmee de betaling is verricht). Wanneer slechts een deel van de bestelling retour wordt gezonden ontvang je enkel het aankoopbedrag van de retourgezonden artikelen terug. Stuur je de volledige bestelling terug dan ontvang je het volledige bedrag van jouw bestelling terug, dit is inclusief de verzendkosten.

LET OP: het retourneren van een artikel dat je samen met een ander artikel hebt gekocht waardoor je korting hebt op het meebestelde artikel, is enkel mogelijk wanneer je beide artikelen retourneert. Dit is bijvoorbeeld het geval bij fopspenen waarbij je de fopspeenketting direct kunt meebestellen middels een extra vinkje.  Ruilen van een "Meebestel"artikel is geen probleem.

Vervangend product
Van het product wat je ons hebt toegezonden ontvang je kosteloos een nieuw exemplaar indien het een defect artikel betreft.

Nieuw product
Indien het huidige artikel niet bevalt mag je natuurlijk ook een ander artikel uitzoeken. Voor het toezenden brengen we verzendkosten in rekening. Mocht je een verkeerd artikel hebben besteld tijdens het bestellen en kom je daar pas achter nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, geef dit dan direct aan ons door zodra je jouw bevestigingsmail (dit is de factuur die je digitaal van ons ontvangt) hebt ontvangen. We houden je bestelling dan tegen zodat je nog eea kunt wijzigen. 

Geld terug
Wil je geen vervangend product en geen tegoedbon, geef dan aan dat je graag je geld terug wilt. Je ontvangt van Jillxox dan uiterlijk binnen 14 dagen jouw geld terug. Als consument heb je recht om het volledige bedrag teruggestort te krijgen op het rekeningnummer waarmee je de retour gezonden producten hebt betaald. Het volledige bedrag is inclusief de verzendkosten die je hebt gemaakt toen je het product voor de eerste keer in ontvangst hebt genomen. Dit noemen we de heenzending. Indien de heenzending uit meerdere producten bestaat die wel worden behouden, zal enkel het bedrag voor de retour ontvangen producten worden vergoed. De verzendkosten die je vervolgens hebt gemaakt om het product/ de producten te retourneren worden niet door ons vergoed. Dit is de retourzending.

Uitgesloten van ruilen/ retour
Jillxox heeft het recht om producten die niet binnen 14 dagen in het bezit zijn van Jillxox, te weigeren. In dit geval zullen de opgestuurde producten op kosten van de klant worden teruggestuurd naar de klant. Zakelijke klanten kunnen zich niet beroepen op het herroepingsrecht. Ruilen / retourneren is voor zakelijke klanten uitgesloten. Producten voor persoonlijke verzorging zoals babycosmetica zijn uitgesloten van ruil evenals fopspenen/ flesspenen die uit de verpakking zijn gehaald. Klik hier en bekijk de voorwaarden voor consumenten van Jillxox. Voor vragen kan je ons via email op maandag, dinsdag en donderdag bereiken van 08.30 - 10.00. Op woensdag en vrijdag is het kantoor van Jill xox gesloten.